Week 3 1/4 van de stage

25 mei 2015 - Berlin, Duitsland

Ja we zijn al 3 weken op weg!!! dat is 1/4 van onze periode in Berlijn. en wat denk je?? we voelen ons thuis hier!! Ja we twijfelen er nog over terug te komen!!!
Langzaam zijn we nieuwsgierig of er nog docenten op stage (bier) bezoek komen en wie dat dan wel niet zijn !?!?!? tevens missen wij Chris Zegers nog steeds terwijl de tijd zo snel vliegt!!!

Om even een indruk te geven hoe deze afgelopen week eruit heeft gezien...
We zijn aangevangen met onze stage. korte conclusie uit 1 week stage mocht er iets gebeuren in Duitsland zorg dan dat je snel terug naar Nederland komt en kom niet hier in een Ziekenhuis. De kwaliteit is veel minder dan verwacht, ( hoeveel minder laten we even open voor de docenten in ons logboek) we zijn alleen blij met de hoogwaardige Nederlandse kwaliteit van zorg!!!

Verder is het geweldig weer hier waar we weer maximaal van hebben genoten dit weekend!! vrijdag heb ik een wandeling gemaakt door west Berlijn (Charlotteburg en schöneberg). Het is geweldig om het verschil te zien tussen west en oost Berlijn. Maar ook tussen charlotteburg en schöneberg. Niet alleen de bouwstijl en opbouw van de wijken is anders. Ook de mensen zijn heel anders gekleed en gedragen zich heel anders. Berlijn is divers en daar staat dit weekend van in het teken.

Zaterdag is het namelijk Karneval der kulteren, we bezoeken een marktje waar we allerlei verschillende soorten muziek horen. Tevens is er veel eten uit vele verschillende landen. Het wordt duidelijk hoe multicultureel Berlijn daadwerkelijk is.
De dag is mooi en we genieten er maximaal van, na de dag sluiten we hem bij mij af met Biertjes en wat eten.

Zondag zien we een optocht die niet heel veel indruk maakte op ons. We hadden wat meer aan het Braziliaanse carnaval gedacht. Echter blijken er maar enkele salsa bandjes en uitgedoste mensen tussen te zitten. Verder is het vooral een menigte die voorbij komt lopen, die alle daags gekleed is en veel drinkt. Om deze domper te verwerken zijn we halverwege vertrokken om snel onze eerste schnitzels naar binnen te gaan werken!! vervolgens zijn we gaan relaxen bij een shisha bar.

Maandag hebben we een wandeling gemaakt door prenzlauerberg. Deze wijk heeft ons wat cultuur bij gebracht, we zijn teven een museum binnen geweest waar het duidelijk werd hoe het leven in de DDR er was. Dit alles gaf ons een totale ervaring van oost Berlijn en nog meer besef hoe jong deze geschiedenis nog is. Tevens zijn we door 1 van de eerste concentratie kampen gelopen in Berlijn. Je ziet hier geen spoor meer van behalve het oude gebouw. Maar wetende welk verhaal zich hier heeft afgespeeld laat wel een indruk achter. Na deze indrukken genieten we van een drankje en sluiten de dag af.

Momenteel zitten we op 1/4 van de stage dus en gaat het ons alle nog goed.
Het weer is Fantastisch en Berlijn is een aanrader om te bezoeken.
Zo raden wij Chris Zegers aan om met ons Berlijn op zijn kop te zetten!!
En ook willen we graag weten welke en of er docenten langs komen zodat we een fantastische tour voor ze kunnen plannen!

We missen jullie natuurlijk allemaal!!!

Veel groetjes en liefs van de liefste studenten van:
Het Koning Willem 1 College

groetjes Janneke schapendonkl
  2. Karin vd Heuvel:
    19 juni 2015
    Hoi allemaal,

Leuk om jullie verhalen te lezen. Top dat jullie het naar jullie zin hebben!

Have fun nog!!

Groetjes Karin