de eerste week zit er al bijna op!

7 mei 2015 - Berlin, Duitsland

De eerste week zit er al bijna op en wat denk je nog geen Chris Zegers!
Wel hebben we al een handige tip van Dennis Storm opgepikt en Berlin Tip gekocht.
In dit blad staan alle vette ondernemingen underground feesten en aankomende concerten.

Maar wat hebben we Maandag, Dinsdag, Woensdag en deze Donderdag nou gedaan?
Om eerlijk te zeggen werkt ons geheugen nu als een zeef of het vakantiegevoel of die grote halve liters dit veroorzaken weten wij nog niet. De stemmen gaan al op om hier te blijven met zijn allen en niet meer terug te komen naar Nederland dat is in ieder geval aan de hand.

Maandag
9 uur bij Ostbahnhof vandaar zouden we verder reizen naar het sprachen atelier gevestigd op de frankfurt alee. We werden overweldigd door het mooie gebouww maar ook de verwachtingen van de lerares voor ons, ze stelde deze gelukkig snel bij en nu mogen we struikelen over alle Duitse naam vallen. Na de lessen die om 13:30 eindigen zijn we via frankfurt alee over de karl marx alee de wijk van Wessel gaan verkennen. om vervolgens rond de Spree op een terras te eindigen. Daarna zijn we met andere Nederlanders ook hier van Berlin students gaan eten bij een italiaan op rosenthaler platz.

Dinsdag
Van 9:30 tot aan 13:30 weer naar het sprachen atelier met veel lol en plezier (de video's staan ook op de blog).met ons gehakkel en gestuntel komen we wel waar we zijn moeten en we hebben echt het gevoel dat we voortgang maken in ons Duits. Dit maal mogen we de ouders van Michiel ontmoeten en hebben we een tentje gevonden vlakbij het sprachen atelier waar de lekkerste nachos van berlijn gemaakt worden. We konden gezellig even bijkletsen en de tijd ging snel om. tijd voor een stukje random door deze wijk te slenteren en te kijken wat er te zien is. om vervolgens weer aan de spree te eindigen met een halve liter bier in onze handen. Wat ons opvalt is dat je hier overal aan bier kan komen en niemand je raar aan kijkt als je met een open fles bier over straat loopt. 's avonds hebben we bij rosenthaler platz een hamburger naar binnen geschoven om vervolgens de champions league te kijken in de sportsbar om de hoek.

Woensdag
wederom naar het sprachen atelier en hierna door naar de tiergarten in oost Berlijn.
Een groot park en te groot om in zo'n korte tijd 2 tot 18:30 te bekijken dit is ons dus ook niet helemaal gelukt. echter was het een goede dag besteding en leverde het wederom leuke beelden en gesprekken op, vervolgens met zijn alle natuurlijk door naar een tip van onze docenten. onder de tien euro vegetarisch Vietnamese eten, deze was geweldig vandaar deze reclame ( Chai Village Niederbarnimstraße)
Vervolgens weer snel terug naar de sport bar voor barca versus bayern wat er echt op ging in de kroeg de sfeer was geweldig.

Donderdag
Weer een drukke leerzame dag op het sprache atelier om daarna door te gaan naar körperwelten bij Alexanderplatz. Nu hebben we toch al een gedeelte van onze verpleegkundige plicht voldaan en is de anatomie en pathologie weer een beetje bij gespijkerd. Vervolgens door naar Kreuzberg om deze wijk beter te verkennen. Tijdens de wandeling komt de smeltkroes van culturen duidelijk naar boven en genieten we hiervan. vervolgens zijn we gestopt bij devils kitchen om hier te eten, dit was een aanrader vanuit het boekje 100% Berlin, een beetje een rommeltje maar gezellig en goed te eten en dit klopt ook helemaal. Het eten was heerlijk en we hebben er genoten.

Hebben jullie nog tips of kent u Chris Zegers en kunt u heb nog bereiken om ons tips te geven?!?! geef dan snel een reactie op deze blog.

Groetjes,
De aller liefste studenten van het
Koning Willem 1 College

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerla van Vugt:
    10 mei 2015
    Nou ik word echt blij van jullie foto's en dat van de liefste studenten! Jullie kunnen straks op onze talenacademie gaan werken....
    Gerla
  2. Berry Tijsse Klasen, KWIC:
    10 mei 2015
    Jah Leute, jetzt geht es loss: Morgen faengt es an!
    Ik wens jullie heel veel succes bij de start van de echte stage, ik snap dat de cursus veel goeds geplant heeft in jullie hoofd en harten en 'innemend' als jullie zijn zal dat wel gaan lukken.
    Heel veeel succes en dan lezen we en kijken we weer snel verder uit naar jullie belevenissen!! gr Berry TK
  3. Aukje:
    11 mei 2015
    Fijn te lezen dat ook de anatomie en pathologie niet vergeten wordt, jullie zullen het nodig hebben! :-) succes komende week! Groet Aukje
  4. Berry Tijsse Klasen, KWIC:
    18 mei 2015
    Sterkte, moed en succes deze dagen bij de aanvang van jullie stage!
    gr en laat wat lezen
    Berry TK